Opleidingsplan Klantcontact
Responsible | Lisanne Pot |
---|---|
Last Update | 12/21/2023 |
Completion Time | 1 day 1 hour 5 minutes |
Members | 24 |
Share This Course
Share Link
Share on Social Media
Share by Email
Please login to share this Opleidingsplan Klantcontact by email.
Afhaalbalie
View allOm elke medewerker een goede start en optimale begeleiding te kunnen geven is het van belang tijd en aandacht te besteden aan de medewerker.
Wanneer leiden we op:
Vanaf het eerste
moment dat de nieuwe medewerker binnenkomt, zal hij starten met de interne
opleiding.
De medewerker zal een introductiegesprek en een rondleiding krijgen, vervolgens een interne
opleiding op de afdeling krijgen.
In de eerste maand is ook de rode draad, de nieuwe medewerker krijgt dan een kleine introductie per afdeling om kennis te maken met de werkzaamheden en het team!
Wie leiden we op:
Een medewerker klantcontact
Wat zijn de
leerdoelen:
nieuwe medewerkers opleiden tot beginnend klantcontactmedewerker.
Hoe leiden we op:
We streven naar zo
veel mogelijk dezelfde opleider.
De teamleider is verantwoordelijk voor een goede voortgang van de opleiding tot
beginnend contactmedewerker.
Er wordt per opleidingsplan ook een begeleider aangewezen
Hoe
organiseren we de opleiding:
Een nieuwe medewerker doorloopt een basis leertraject van 4 weken zoals
beschreven in het opleidingstraject week 1-4 vervolgens is er in week 5 t/m 7 de
mogelijkheid om wat extra aandacht te besteden aan bepaalde taken en het
afronden van de telefoontraining.
Hoe wordt
het opleidingsplan uitgevoerd?
Het opleidingsplan wordt gemonitord en bijgesteld door de teamleider.
Het opleidingsplan wordt bij elke nieuwe contactmedewerker toegepast, eventueel
aangevuld met een functie specifieke vervolgopleiding.
Het besluit om over te gaan tot de specifieke vervolgopleiding ligt in handen
van de leidinggevende van de betreffende afdeling.
Hoe worden vorderingen en
resultaten bijgehouden?
Middels wekelijkse
evaluatie gesprekken en invullen van het beoordelingsformulier kunnen de
vorderingen worden bijgehouden.
Evaluatie van opleidingsactiviteiten:
Aan
het einde van elke opleidingsperiode dient geëvalueerd te worden of de
resultaten gehaald zijn, en op welke manier verbeteringen zijn door te voeren
Op gezette momenten zullen er gesprekken gehouden worden met de teamleider en
begeleider.
De gesprekken zijn via outlook ingepland.